Get in the tent, woman! - Dragon Age 2

sheriffen

humre humre

Det er en stund siden det ble annonsert, men Dragon Age 2 kommer altså ut 8. Mars til neste år. Det er et opplest og vedtatt faktum at Dragon Age: Origins eide noe så inn i granskauen, og da er neppe jeg den eneste som gleder sokkene av meg til fortsettelsen.

Foreløpig vet vi ikke så mye, men her er et utdrag fra pressemeldingen til Bioware:
Dragon Age 2 thrusts players into the role of Hawke, a refugee who survives the destruction of his homeland and becomes the Champion of Kirkwall. The lore around Hawke's rise to power is shrouded in myth and rumor and is the driving force behind this all-new story spanning 10 years in the Dragon Age universe timeline. Players will uniquely experience how this legend unfolds by gathering the deadliest of allies, making tough moral choices, amassing fame and fortune, and sealing their place in history.
Heltene fra det første spillet er ikke med (såvidt vi vet), og det samme er Origins-systemet. Den nye protagonisten, Hawke, er en human knight enten vi vil eller ikke og det eneste vi kan gjøre er å velge kjønn. Akkurat som en viss Shepard fra en annen spillserie fra Bioware.

Foruten Hawke er det masse random folk som dukker opp som vi foreløpig ikke vet noe om, bortsett fra den nest kuleste heksa i Origins, Flemeth, som har en eller annen rolle i dette spillet. Jeg tipper likevel at vi kommer til å møte på flere fulle dverger og kåte hekser.

Som vanlig når det er Bioware kan vi forvente oss episke hendelser, vanskelige valg og et rikt persongalleri. Det kjører en oppgradert versjon av Origins-motoren, og pc-gamere kan glede seg over at det foreløpig ikke har blitt gjort noen konsollifiseringer såvidt vi kjenner til. Konsoll-spillere kan også glede seg over at kontrollsystemet har blitt bedre tilpasset gamepad. Alle vinner!

Dragon Age 2 vil utspille seg i Ferelden, i tillegg til en ny del av verden som heter Free Marches. Vi som spilte Dragon Age: Origins kan også importere saven vår fra det og Awakening inn i toern, akkurat som i Mass Effect 2, og valgene du tok vil få en viss innvirkning på handlingen i DA2.

Da gjelder det bare å begynne å spekulere. Hvor mange DLC-er vil Bioware gi ut? Blir vi nødt til å betale spenn for å få en kiste fra starten nå også? Dukker Morrigan opp igjen? Hvor mange koder blir vi nødt til å skrive inn helt i starten av spillet for å redeeme alskens items, characters og annet rask denne gangen? Blir det årets spill i 2011? (Ja, det er det store sjanser for)

Til slutt, her er en trailer vi kan kose oss med mens vi venter til kvinnedagen.

Jante

privileged CIS shitlord
Dette er hvordan en tråd skal lages. Well done riffen. Jeg synes forøvrig det er litt teit at de brukte så jævla mye tid og oppmerksomhet på Origins-greia for å fullstendig drite i det i oppfølgeren. Men det er forsåvidt greit at de kjører Mass Effect på den, selv om JEG ville gjort det i enern også. Jeg skjønner at det ville vært vanskelig/dyrt å gi hver eneste origin en stemmeskuespiller, som garantert delvis er grunnen til at de nå endrer det. De fleste av originene var ikke så veldig spennende heller, så at dette fører til at de får en mer gjennomført story i DA2 er bare bra.

Men ja. Jeg digga Origins og Awakening, så dette ser jeg veldig frem til. Noen som har prøvd Darkspawn Chronicles forresten? Witch Hunt skulle vel også komme snart?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg hørte på en av 1UP sine rollespillpodcaster at Dragon Age 2 vil ha et såkalt upålitelig narrativ. Legenden om Hawke vil fortelles av flere forskjellige personer, og hvordan fortelleren ser Hawke vil påvirke spillet. En person vil fortelle om Hawke som en legendarisk sterk kriger som dreper fiender uten problemer, mens en annen vil tillegge Hawke andre trekk og egenskaper, som at han/hun var en forhatt bastard som lespet.

Veldig interessert i dette spillet.

sheriffen

humre humre
Men ja. Jeg digga Origins og Awakening, så dette ser jeg veldig frem til. Noen som har prøvd Darkspawn Chronicles forresten? Witch Hunt skulle vel også komme snart?
Spilte 20 minutter av Darkspawn Chronicles, men det var dritkjedelig så jeg gadd ikke mer. Bortsett fra det har jeg knapt rørt DA siden Awakening kom ut. Witch Hunt derimot skal så jævlig kjøpes.

Jante

privileged CIS shitlord
Ladette heller. Tror ikke den kvinnelige Hawke er så jævla ladylike akkurat.

Jante

privileged CIS shitlord
Ja, obskure fantasyfilmer fra 80-tallet med Rutger Hauer er ikke helt min greie.

Har DU kjøpt signatur-versjonen med ekstra figur og dildo til Morrigan?:$

Novastrum

Feminist-elitist
Det gikk jo bra når de revampa mass effect, så har egentlig litt trua på at dette går helt fint.

bump

I dag er D-Dagen (Demo-dagen), noen som har testa den enda? Må nok vente noen timer til før jeg får muligheten, men jeg ser frem til en heftig debatt om hvor mye de har dumma ned (gjort det bedre :riffa:) spillet siden det første.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For oss som skal teste på en skikkelig plattform, er tydeligvis dette adressen å følge med på. Ingenting ennå, bortsett fra et tips om at hvis demoen blir spilt en million ganger (!!) innen første mars, er EA så snille at de låser opp to ekstra items.