Mario Kart DS

Nå er det ikke lenge til dette spillet er å finne i butikken. Så for å gire deg selv opp litt, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å se Gameplay Demonstration-en som du finner her: http://www.gamespot.com/ds/driving/mariokartds/media.html
Spillet ser ut til å muligens bli det beste Mario Kart spillet noensinne. Grafikken er mer enn god nok, antall baner er doblet, samt at spillet har en ny mission-modus. Men kanskje best av alt er muligheten til å spille med CPUer i battle-mode.
Bare jeg som gleder meg?

Nope.
Skal nok prøve å skaffe dette, selvom det er litt sårt med penger for tiden.
Liker tanken på mange baner, ikke minst baner som jeg har spilt på n64-spillet. Og mission-modus høres jo veldig lovende ut.
Nei, skal nok ha dette etterhvert.

DS-ens første killer-spill? Næh, Castlevania: DoS stikker av med den tittelen (i EU ihvertfall - Kirby kom før DoS i Japan og USA).

Men jeg gleder meg, N64-versjonen min begynner å bli ødelagt og jeg gidder ikke anskaffe GC-versjonen. DS-versjonen kommer jeg nok til å skaffe meg etterhvert. Ganske enkelt pga online-spilling og bærbarhet. ^_^

Ingen som har spilt Dual Strike her?
Er ikke det killer app så vet ikke jeg.

Pft. Castlevania var bare en penere rehash av GBA-spilla med noen teite touch-funksjoner. :p
[/b]
Det er fortsatt mer enn god nok grunn til å kjøpe DS. Og DoS er, etter min mening, det beste Castlevania-spillet.

Har det noe å si da? Kan plutselig ikke spillet være en killer app bare fordi det med nedsatt grafikk og fjerning av Magic Seals og krystallblokker kunne blitt sluppet på GBA? Spillet er DS-ekslusivt, og det beste i Castlevania-serien (som er en knakanes god spillserie) - det er en killer app.

Såvidt jeg har fått med meg er det et av de svakere i serien. Rating-wise iallefall, så du må nok bøye for at meningen din ikke er så mye mer enn det, en mening. Poenget mitt var at det ikke promoterer konsollens egenskaper like godt som Mario Kart DS. Ville du kanskje kjøpt en XBox 360 med Pong om det eventuelt var det marginalt beste spillet på launchen?

Jeg bestemmer mine spillkjøp ut ifra hvor bra de er, ikke ut ifra om de kunne kommet på en annen konsoll. Hvis Pong hadde vært det marginalt beste Xbox 360-spillet hadde jeg ikke kjøpt konsollen. ^_^

Uansett, Kirby, da? Det kommer kanskje samme dagen som Mario Kart her i Norge, men det har vært ute i Japan og USA en stund og det promoterer ganske godt DS-ens egenskaper.

Redigert: En kjapp titt på Gamerankings forteller meg at DoS havner på andreplass rating-wise, rett under SotN med bare 2.1 % i forskjell.

Hva utnytter Mario Kart DS bra på ds-en? Wifi? Da kunne det jo like gjerne vært utgitt på PSP. Er vel kunn Kirby jeg vet av som utnytter touch-screen skikkelig. Men ja, jeg gleder meg like mye som deg. Skal skaffes på release.

Kirby var jo underholdende nok. Men i likhet med mange andre DS-spill, synes jeg utførelsen er litt smal. Det lever ene og alene på hvor moro det er å tegne veier for Kirby. Morsomt nok i en time eller to, men så har man runda det og er lei. Slik later det til å være med mange av DS-ens spill. F.eks. Project Rub, Zoo Keeper, Yoshi Touch & Go, Pac Pix osv. Synes ingen av disse er verdt de fire hundrelappene som de koster. Kan finne likeverdige og like dype spill på 123-spill.no.

Klay: Tenkte mer på begge skjermene og grafikken jeg. Touch-skjermen har nærmest ingen spill brukt særlig revolusjonerende. Joda, vi kan tegne i spill som Kirby og Project Rub, men det kan man også i MS Paint.

Altså, både kirby, og castlevania bruker da begge skjermene like bra og på akkurat samme måte som mariokart, nemlig med kart. Og jeg tviler på man vil ha tid til å glo for mye på kartet i mario kart, med tanke på at det faktisk snakk om racing. Altså, kunne like gjerne vært utgitt på PSP. *kranglefant*

Altså, både kirby, og castlevania bruker da begge skjermene like bra og på akkurat samme måte som mariokart, nemlig med kart. Og jeg tviler på man vil ha tid til å glo for mye på kartet i mario kart, med tanke på at det faktisk snakk om racing. Altså, kunne like gjerne vært utgitt på PSP. *kranglefant*
[/b]
PSP ja. Men ikke GBA som Castlevania.

Slik later det til å være med mange av DS-ens spill. F.eks. Project Rub, Zoo Keeper, Yoshi Touch & Go, Pac Pix osv. Synes ingen av disse er verdt de fire hundrelappene som de koster.
[/b]
Enig. Broren min har Yoshi, og selv om spillet er sjarmerende nok, og forsåvidt også har en ide til en god måte å bruke touch-screenen på, er det langt fra nok. Forhåpentligvis er fremtidige spill som Mario Kart, Mario & Luigi og Animal Crossing bedre.

Kirby var jo underholdende nok. Men i likhet med mange andre DS-spill, synes jeg utførelsen er litt smal. Det lever ene og alene på hvor moro det er å tegne veier for Kirby. Morsomt nok i en time eller to, men så har man runda det og er lei. Slik later det til å være med mange av DS-ens spill. F.eks. Project Rub, Zoo Keeper, Yoshi Touch & Go, Pac Pix osv. Synes ingen av disse er verdt de fire hundrelappene som de koster. Kan finne likeverdige og like dype spill på 123-spill.no.

Klay: Tenkte mer på begge skjermene og grafikken jeg. Touch-skjermen har nærmest ingen spill brukt særlig revolusjonerende. Joda, vi kan tegne i spill som Kirby og Project Rub, men det kan man også i MS Paint.
[/b]
har spilt kirby i over 40 timer jeg... (har sikkert spillt ds i over 300 timer til sammen) :flau: . Dem som sier at castlevania og advanced wars, ikke er killer apps, tar feil. Begge er geniale spill, selv om de muligens ikke utnytter ds'ens muligheter til det fulle.

Så må jeg bare anbefale alle sammen til å kjøpe seg (importere) Phoenix wright. Beste humoren i verden, og du føler deg bare så konge, når du knekker vitne etter vitne. Har for min (dumme) del bydd på mange utfordringer :flau: .

Ser veldig frem til mariocart. Må si meg uenig i at det er ds'ens første killer ap, men det blir muligens ds'ens hittil største tittel :) .

Spillet tar faktisk ibruk den andre skjermen veldig bra. Absolutt alt som er på banen i spillet er representert på kartet, fra motstandere til bananskall. På den måten kan en skape seg en oversikt over hvor motstanderne er plassert i forhold til deg, i tilleg til at man kan se om f.eks et skall kommer mot deg bakfra så en kan dodge det. Dessuten er det en powerup i spillet som dekker til den øverste skjermen din over en viss periode og når det skjer så må en navigere ved hjelp av kartet.

Av andre DS-only features så må en bruke mikrofonen til å blåse opp balongene sine i battle-mode :p

--------------------------------------------

Må forøvrig si jeg er imponert over grafikken i spillet, spesielt frame raten. Gleder meg veldig til jeg får kjøpt det (blir vel etter jul). håper selvsagt at vi kan få ordnet noen online-turneringer.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den knallsterke høsten DS-en har hatt så langt bare fortsetter. Mario Kart DS er et selvsagt kjøp, det... skal vi se... fjerde must-have-spillet så langt i høst.
Gleder meg stort til det magiske øyeblikket jeg kan sette meg på dass med DS-en og spille Mariokart over Internett mens jeg driter.

Og Alex, gidder du gi deg med å gaule om at Dawn of Sorrow kunne kjørt på GBA før jeg må gå til det skritt å gjøre litt research og bevise at du tar feil?
Dessuten er det spillet så fantastisk balansert og bare gjennomført riktig at alle som eier en DS og ikke har skaffet seg DoS enda forråder seg selv hvert øyeblikk han ikke er i besittelse av det.
Sånn er det med den saken.