DS og PSP anmeldes i VG

Opprinnelig skrevet av Eulogy@19.03.2005, 14.38
Nei er det sant? Jeg vet da det. Men det jeg ville komme fram til at den ikke er sikret mot all slags ting, og at riper kommer til å komme.
192829​
Jeg har hatt PSP siden midt i januar og den har ikke en ripe.

edit: den har visst noen riper bak, på lokket hvor man setter inn spillene. (Ripene befinner seg på den metal sirkelen på baksiden altså...)
Men den har overhodet ingen riper på den andre siden.

Det spørs også hvor forsiktig du er med den. Men jeg står på mitt. Et eller annet sted der ute i den store vide verden så har en eller annen riper på skjermen.

Opprinnelig skrevet av Eulogy@19.03.2005, 15.36
Det spørs også hvor forsiktig du er med den. Men jeg står på mitt. Et eller annet sted der ute i den store vide verden så har en eller annen riper på skjermen.
192870​
Det kan godt hende, men da er eieren isåfall en idiot som ikke kjøpte screen protector når han kjøpte seg PSP.

Jeg har et lite spørsmål angående DS. I instruksjonen står det at batteriet skal lades i fire timer før den tas i bruk for første gang. Jeg har nå ladet den siden ca. klokka 15:10, og det oransje lyset som indikerer at den lades har nå forsvunnet. Det betyr vel at den er fult oppladet? Eller må jeg la den lade i fire timer, selv om lyset ikke lyser lenger?

Til alle som nagger om at PSP har dårlig batteritid. Jeg gjennomførte i går et lite eksperiment for finne ut om det er sant eller ikke. Først fant jeg ut hvilken lysstyrke på PSP som tilsvarer DS, og brukte den (laveste, forresten). Så lot jeg Mario og RR stå og gå til batteriet gikk tom (WoW er fantastisk når du venter på noe), og kom frem til at de to varer omtrent like lenge. Sju-åtte timer på begge to.

Nei, det er ikke veldig vitenskaplig og du kan sikkert dra inn at jeg ikke har tatt hensyn til diskaksess und so weiter. Men det viser bare at forskjellen mellom de to ikke er så stor som alle skal ha det til.

Shigsy: Ja, den er fullt oppladet når lyset har sluknet.

riktor 1: Men vil ikke en "normal" PSP-eier bruke full lystyrke ettersom man da føler at man får skikkelig valutta for pengene? Jeg ville i hvert fall vært mer interesert i en test hvor begge utnyttet maks av maskinen.

Med PSP kan man med andre ord velge om man vil ha god lysstyrke på bekostning av batteritid eller ha like dårlig lysstyrke som DS-en og dermed ha like god batteritid? Hvis dette er tilfellet, er jo ikke dårlig batteritid et reelt argument mot PSP engang, for da har man nemlig friheten til å velge bildekvalitet framfor batteritid eller battertid framfor bildekvalitet. Må jo si at dette høres mye bedre ut enn kun DS-en sin batteritid framfor bildekvalitet.

Angående PSP sin skjerm. Er det utpå skjermen et gjennomsiktig lag av plast slik som på Pocketstation? Bare lurer, for hvis det er det så er jo det nesten ikke mulig å få riper i skjermen.

Shigsy: jeg vil anbefale deg og la den stå i fire timer som med en mobiltelefon, første gangem skal man alltid lade den akstra godt opp.

Flere ganger når jeg har kjøpt mobiltelefon har jeg fått beskjed om å lade veldig lenge første gangen (rundt ett døgn). Dette skal visst nok resultere i bedre batterikapasitet senere. På mobiler står det også at batteriet er ferdig oppladet relativt kjapt, men allikevel bør de stå lengere. Ett døgn høres mye ut, men bruker ikke DS et batteri som minner mye om mobiltelefonbatterier?

Det som gjør at PSP har så dårlig batterikapasitet mener jeg å ha hørt er steaming fra umd disken (loading i ridge racer tilfellet). DS spillene kommer på flash baserte kort, som det krever betydelig mindre strøm å avlese. Altså gir det ikke noe reelt bilde av hvem av maskinene som har best batterikapasitet når de ligger stille, uten å være i bruk.

Alle seriøse tester har også vist at Ds har klart bedre batterikapasitet, hvor lite batteri PSP bruker når den kun ligger stille er ganske uinteressant.

Opprinnelig skrevet av Kjøttfanten@19.03.2005, 23.48
Flere ganger når jeg har kjøpt mobiltelefon har jeg fått beskjed om å lade veldig lenge første gangen (rundt ett døgn). Dette skal visst nok resultere i bedre batterikapasitet senere. På mobiler står det også at batteriet er ferdig oppladet relativt kjapt, men allikevel bør de stå lengere. Ett døgn høres mye ut, men bruker ikke DS et batteri som minner mye om mobiltelefonbatterier?
193072​
Rundt ett døgn er bare pisspreik. Husk at batteriet slutter å ta til seg strøm når ladingen er ferdig. Det er derfor bare tull å la den stå så lenge. Jeg husker da jeg kjøpte min mobiltelefon for 6 år siden. Da måtte jeg lade den i 12 timer, ikke 25 timer. Da husker jeg også at den ladet i 12 timer, at lade ikonet fortsatt var synlig. Men nå så pleier jeg bare å la den lade til ikonet er borte eller lyset slokner. Har ikke merket at jeg har fått dårligere batteri av den grunn.

Opprinnelig skrevet av Mongis@22.03.2005, 22.25
En smule offtopic kanskje, men så nettopp en reklame for "TV" hjelper på deg" TV2. De skal vistnok teste hvilken håndholdte spillkonsoll som er best, henholdsvis DS og PSP, i kommende program.
194457​
Så det jeg også... Blir sikker en ny "PSP ruler og DS er stygg!" test...

Opprinnelig skrevet av EvilPinky+23.03.2005, 00.11-->
<!--QuoteBegin-Mongis
@22.03.2005, 22.25
En smule offtopic kanskje, men så nettopp en reklame for "TV" hjelper på deg" TV2. De skal vistnok teste hvilken håndholdte spillkonsoll som er best, henholdsvis DS og PSP, i kommende program.
194457​
194514​
[/b]
Japp.

Men det har ikke vært så mange "PSP er kul, DS er stygg" tester enda. Hvis du syntes det er ille nå så kommer du til å eksplodere når PSP blir lansert i europa (norge).

Opprinnelig skrevet av roy_nor+23.03.2005, 00.54-->
Opprinnelig skrevet av EvilPinky@23.03.2005, 00.11
<!--QuoteBegin-Mongis
@22.03.2005, 22.25
194457​

194514​
Japp.

Men det har ikke vært så mange "PSP er kul, DS er stygg" tester enda. Hvis du syntes det er ille nå så kommer du til å eksplodere når PSP blir lansert i europa (norge).
194534​
[/b]
Skal kanskje kjøpe meg PSP når den kommer til europa (og blir billigere)...

Opprinnelig skrevet av EvilPinky+23.03.2005, 02.19-->
Opprinnelig skrevet av roy_nor@23.03.2005, 00.54
Opprinnelig skrevet av EvilPinky@23.03.2005, 00.11
<!--QuoteBegin-Mongis
@22.03.2005, 22.25
194457​

194514​

Japp.

194534​
Skal kanskje kjøpe meg PSP når den kommer til europa (og blir billigere)...
194560​
[/b]
Hvis du tror den blir billigere bare fordi den kommer ut i norge så tar du feil.
Vil du vente på at PSP blir billigere etter at den er lansert i norge må du vente lenge.

Hvorfor bare ikke importere en fra USA etter lanseringen der 24 mars?
250$ ~ 1500,- nok.