Endelig noe cashmoneys (heh) inn på konto igjen, så i dag ble det mad dash for å rekke over mesteparten av julegavene. Selvfølgelig sammen med kjerringa, så de dyreste og vanskeligste gavene fikk jeg ikke kjøpt (tusen hjertelig takk til svigers for at de sørga for at frua har bursdag fjerde juledag forresten). Men! Derimot fikk jeg skaffa meg noe å spille på i ledige stunder (altså ikke så mye denne uka):
Mario Kart 7 er Mario Kart og dermed veit du alt om spillet, inklusive at det er med en liten vri på konseptet som gjør at også denne utgaven er verdt å punge ut for. I dette tilfellet er det hangglider og båtpropell, som gjør at banene har mindre "ånei du datt i vannet nå døde du"-mas (bra) og et par av banene hittil har hatt noen råartige hanggliderseksjoner (veldig bra), men ubåtfunksjonen suger og er bare en døllere versjon av å kjøre på land (ikke så bra). Spesielt en bane hvor jeg stadig var nede i drinken sugde hardt, men en bane som utforska kloakksystemet i Soppriket tilfredsstilte på samtlige plan, mest fordi at hvis jeg ikke var ræva så slapp jeg stort sett å plaske rundt på bånn. Siden det er på 3DS kommer jeg også faktisk til å benytte meg av nettspillinga, nettgreia på Wii-utgaven er fortsatt ubrukt siden nettspill på Wii medfører leukemi. En bra spill så langt. Ja og du kan bytte deler på karten din og derfor rocker jeg rundt med Yoshi i Koopa-helikopteret med monstertruck-hjul.
Cave Story+ til PC. Andre gang jeg har kjøpt dette spillet (har det på Wii også), og jeg blir pent nødt til å kjøpe 3DS-utgaven også bare for å se om de har loka den fullstendig til. Uansett så eier Cave Story fortsatt og selv ikke den kjipe oversettelsen kan gjøre noe med det.
Serious Sam 3 er Serious Sam, av en eller annen grunn med en sprintefunksjon som gjør at Sam løper omtrent like fort som en bil til forskjell fra tidligere spill hvor man måtte nøye seg med å løpe like fort som en crosser. Var litt engstelig for at de hadde gjort treeren mer strømlinjeforma, polert og gritty; ingen grunn til panikk, det ser fortsatt halvjalla ut og det er fortsatt artig å utforske og finne teite hemmeligheter.
Så de anbefaler jeg antar jeg. Hvis noen vil karte litt Mario med meg er det bare å si fra ps dere kommer til å vinne.