Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg spilte første kapittel av Dead Space: Extraction på PS3 istad, overraskende bra! Har hatt det spillet liggende på harddisken siden Dead Space 2, men ikke spilt fordi jeg ikke har funnet ut noe måte å plassere PS Eye-kameraet sånn at Move fungerer. Jeg kan ikke sette det under TV-en, fordi TV-bordet sitter litt for lavt og bordet blokkerer dermed utsikten til kontrolleren. Og hvordan skal man egentlig plassere det kameraet på toppen av en flatskjerm? Dvs det hadde gått an å bare putte den på no teip eller blu-tac og balansert den oppå, hadde det ikke vært for at USB-kabelen er så tykk og tung at den river kameraet ned med en gang.

Men så kom jeg over dette trikset.

Ustødig hånd ved kamerabruk, uansett ikke poenget. Her er poenget:

See? Den ene delen av basen er flat, og siden kabelen som nevnt er så tung, kan man bare dingle kameraet på denne måten og tyngdekraften tar seg av resten. Dette er visst et triks de har brukt internt hos Sony.

Nå skal jeg spille Walking Dead.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kjørte endelig gjennom Episode 2 faktisk. Her er mine valg:

Jeg og 84 % økset av benet til han lærern
Jeg og 87 % skjøt ikke Jolene
Jeg og 68 % hjalp ikke til å drepe Larry på kjølerommet
Jeg og kun 17 % drepte begge brødrene
Jeg og 44 % stjal ikke fra bilen
Denne serien er det beste Tell-Tale har laget. Og et fint bevis på at spill ikke trenger å være "artige" for å være bra, det er likevel fryktelig engasjerende greier.

Foruten at jeg fortsatt knoter med XCOM og har starta run 2 av Dishonored samt har drept en del folk i Hotline Miami testa jeg no annet som ble slippi i går.
Hva er vel bedre enn troner? Vel de er fine å sitte på og man føler seg som en baws, men de er ikke så bra som dverger. Derfor var A Game of Dwarves noe jeg brøy meg mer om enn dumme bøker og serier på TV. :p
Det er da en casual versjon av Dungeon Keeper hvor hovedmålet er å egentlig bare bygge seg en fin Mine of Moria. For å gjøre det må man såklart skaffe seg ressurser og materialer og for å gjøre det må man ha dverger. Det betyr såklart at man må passe på dem som en smed. Mange har sagt at dette er et plagiat av Dwarf Fortress, men de har veldig lite til felles. Det er i bunn og grunn Sims med dverger. Så lenge de har nok å spise, et sted å hvile seg og syns omgivelsene er koselige arbeider de frivillig.
Så langt virker det ikke veldig vanskelig, men jeg kom over en fæl muldvarp istad og måtte sende inn soldaten min. Han greide heldigvis å knerte den lett.

Så ja, Virker som det er A+ om du liker dverger, men ikke vil bruke måneder på å lære deg DF. :p

Jeh, jeg ser hvor han kommer fra og liker det egentlig heller ikke så godt. Alikevel har jeg jaggu pinga åtte timer på det nå og starta på et stort prosjekt med masse rom og stas så noe riktig gjør det.
Hovedproblemet er vel at det føles veldig uferdig. Fek.s gikk happinessen til dvergene i bånn mens jeg dreiv å spilla. Ikke sier det ifra om at de er sure (bortsett fra et meter øverst på skjermen) og ikke sier det hvorfor. Jeg hadde ikke økt antallet av dem så hvorfor var de missfornøyde? Det var såklart fordi de også hadde levla, men det sier aldri spillet no om at er et kriterie. Det er masse sånne småting som irriterer meg, men det lar meg digge deep og digge greedy så jeg kan deale med det. Perspektivproblemer og at man graver feil som anmeldelsen nevner merker jeg ikke no til.

Jo, jeg spiller litt av hvert.

Jeg spiller Zelda: Skyward Sword, som har vist seg bedre om man begynner fra nytt med null forventninger og med en innstilling om at ting kommer til å ta tid. Det er fortsatt et steg ned fra ting som Minish Cap, Phantom Hourglass, og Wind Waker, synes jeg, men jeg liker det nå. Vi får se hvor det går.

Har fått iPad av jobben, så jeg spiller også forskjellige ting på den. Jeg har oppdaget at jeg har blitt en grinete gammel grinebiter, men siden dette også er tilfellet for enkelte her på berget tenkte jeg kanskje det kunne være nyttig uansett. Jeg har til og med laget tre fine grupper for å rydde opp litt.

Tommel opp: Walking Dead (første episode), World of Goo, Super Crate Box, League of Evil, Rayman Run — alle disse er genuint verdt å spille, noe som spesielt overrasket meg med Rayman, siden jeg synes Rayman Origins var noe skit. Rayman Run er basically spillet Sonic burde vært—det er ganske simpelt og memoriseringsbasert, men det er godt animert, tegnet og lydlagt, og jeg skal spille det mer. League of Evil er basically Super Meat Boy, med bra pekeskjerm-knappe-kontroller. World of Goo er best på iPad. Super Crate Box er Super Meat Boy + Mario Bros. og gir mye mer mening på iPad enn på iPhod siden man har mer oversikt og mer habile knappekontroller.

Tommel sideveis: Totem Runner, Mad Skills MX, Asphalt 7, Ridge Racer HD, Lili. Totem Runner er et løpespill i klassen Robot Unicorn Attack og Canabalt. Det ser ut som Outland + Patapon og er morsomt noen minutter, men blir fort ensformig. Mad Skills MX er ExciteBike + Trials og er brukandes, men ikke akkurat spesielt spennende. Ridge Racer er alltid bra, men ikke noen ideell match for pekeskjerm. Asphalt 7 er ikke helt teit—jeg skal prøve det litt mer, selv om Asphalt 1, 2, 3, 4, 5, og 6 stort sett var forglemmelige, tynne Burnout-spikersupper.

Lili er et superpent actioneventyr med noen fiffige ideer og fin kunstdesign, så det får også en sideveis tommel fra meg. Jeg er likevel ikke sikker på om det er spesielt velplassert på iPad—kontrollene er knotete (selv om de prøver å være "skapt for pekeskjerm"), og jeg sjukt lei av å løpe rundt og hjelpe folk med tåpelige problemer for å drive den (dølle) eksposisjonen videre. Jeg føler alt for ofte at moderne spill koker ned til at jeg blir offer for spilldesignernes ønske om å "uttrykke seg"—kanskje er dette det verste indiebølgen har resultert i—en armé av kunstnerisk totalt utsultede mennesker som føler et kunstnerisk imperativ til tross for manglende evner og idetilfang som favner bredere enn Portal, Zelda og "jeg har vokst opp med videospill da"/NES/SNES. Det blir litt døllt i lengden, spesielt når referansene ofte kun er dét—i stedet for å være et springbrett til noe mer interessant og friskt.

Tommel ned: Flying Dream, Vector Racing, Book of Heroes, Dark Summoner, Trade Nations, Saturday Morning RPG, Cubes. Flying Dream virker ektefølt og er sjarmerende klønete i så måte, men dessverre skrap. Cubes er fint å se på men uinteressant å interagere med. F2P-spillene er usjarmerende og lite pad-vennlige varianter av Internett-RPG-er og Internett-bybyggere, og jeg har spilt nok av disse nå til at magien er fullstendig fraværende. SMRPG på sin side er nettopp et sånt spill som tror at Power Glove-referanser og den slags er "spennende" eller smart.

Det som er flott med iPad som plattform er at skjermen er diger, batteriet varer nesten for evig, la oss si, i hvert fall dobbelt så lenge som 3DS, og alt det derre med maskinvaren og sånn er bra. Det er dessuten fantastisk at man kan skrape med seg og prøve alt mulig slags dritt for bare en dollar per stykk. Det som derimot er leit er at man må ha god tålmodighet for å kjemme gjennom all dritten på App Store, siden kuratorene hos Apple fortsatt blander hummer og kanari og sorterer ting etter 'what's hot' og 'top grossing' i stedet for litt mindre sploitable kriterier.

En ting som også kan være irriterende rent generelt er hvordan hvert eneste forbaskede spill insisterer på å gi meg meningsløse stjerner og låse opp alle ting etter Angry Birds-modellen – noe som gjerne betyr "uinteressante utfordringer, men helvetes mange av dem, da". Tutorials er ofte også umulige å komme unna, og det er dessuten en del spill som tror at mobilspill trenger tre-fire logoer og videoer og sånt før man får lov å spille. Jeg kan også telle på 0 fingre antall ganger GameCenter eller OpenFeint har tilført spillopplevelsen noe some helst annet enn bry.

Da er det fint å vite at jeg snart skal spille Dishonored, som ligger og venter på meg.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
League of Evil er basically Super Meat Boy, med bra pekeskjerm-knappe-kontroller.
Fullstendig uenig her. Kontrollsystemet satt aldri mer enn cirka 60% hos meg.

Sånn ellers, mine største innvendinger mot iDings-spill er disse: Enten er ikke spillet dypt nok, eller så har det et ræva kontrollsystem. Unntakene jeg kommer på i farta er Infinity Blade 1 og 2, Tiny Wings, Super Hexagon og Super Crate Box. Hadde jeg fått en femmer for hvert iOS-spill jeg har testa som faller inn under kategorien "helt ålreit", men som man blir møkk lei etter maks ti minutter fordi man da har sett alt det har å by på, ja, da altså. Da hadde jeg hatt mer penger enn jeg har nå.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har prøvd meg litt på Dota 2 i det siste. Jeg kan røpe at jeg er så dårlig at folk raeger og sier jeg ødelegger opplevelsen dems og at hvis jeg ikke forlater spillet så anmelder de meg
i compstomps

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Du får snakke litt med Eivind om dette.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har prøvd meg litt på Dota 2 i det siste. Jeg kan røpe at jeg er så dårlig at folk raeger og sier jeg ødelegger opplevelsen dems og at hvis jeg ikke forlater spillet så anmelder de meg
i compstomps
Øyh! Øyh! Si fra'a, så kan jeg bli med deg og være ræva.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden det har kommet et nytt Professor Layton til 3DS tenkte jeg at tiden var overmoden for å bli ferdig med nummer fire, som jeg kjøpte meg i junaiten i sommer og ikke kom spesielt langt i. BÆM, på cirka ei uke med litt sporadisk dasspilling (hvor jeg endelig også ble ferdig med Picross e, "Congratulations! You solved all puzzles! Please continue to have more fun in world of Picross!" var belønningen der forøvrig) er jeg nå gjennom og har bøsta det aller meste. Det er Professor Layton, heldigvis med bare et par jævla sliding tile-puzzles, dessverre er det ene et sånt MONGOUBRUKELIG sliding tile-puzzle som krever tredve tusen flytt for å få perfekt løsning, dra så intenst til hælvete. Merka jeg var litt skuffa over sistebossen i spillet, plottlinja var litt mindre spektakulær denne gangen og jeg ferska hele opplegget etter at cirka en fjerdedel av spillet var unnagjort. Var sikker på jeg hadde bossen pegga også, men neida BÆM han var en sånn som de bare trakk ut av ræva helt mot slutten og aldri ga noen som helst hint om så det sugde.

Men så har man London Life, da. Folk som kjøpte Layton 4 (altså, The Last Specter) i USA fikk med London Life; europeere kan bare stikke og henge seg for vi er ikke verdige å få et ganske ålreit RPG-lite hvor målet er å skaffe seg jobber, tjene penger, og bli lykkelig. Det er en besk harselas med kapitalismen inni der et sted, jeg veit bare ikke hvor. Uansett, det er da søtt, enkelt og du har alltid småquests å gjøre, og hvis du ikke har det så er det bare å snorksove i noen timer så kommer det masse sladder i avisa (dagens: Mekanikeren og konduktøren på stasjonen har en krangel gående, temaet er hårpomade og questen heter "Pompadour and Circumstance") med ting du kan gjøre. Det er en kuriøs blanding av veldig, veldig lett RPG-ings (trooor du kan "dø" ved at du mister all Happiness, dvs. menger deg med kjipe folk eller blir skremt av flaggermøss, null kamp her i går'n), Animal Crossing og FarmVille, som i at du gjør masse små chores som gir deg stæsj til figuren og kåken din. Du må levle opp antrekket ditt - noen steder krever kule klær, andre krever classy - og smiske med folk sånn at du kan klatre på den sosiale rangstigen. Liker'e, og det later til at det er ganske mange timer med spillings selv etter at du er ferdig med hovedspillet. Småjobbene har så langt vært smådølle (plukke søppel) eller riktig så ålreite (sjonglere), satser på det holder koken litt til.

Tenkte jeg skulle spille episode 3 av TWD. Starter det og ser at jeg plutselig har mista progressen min på begge savene, og finner etterhvert ut av den prefs.prop-fixen. Det løste halve problemet, så den asshole-saven min funka. Så da var det vel bare å starte på nytt med den ordentlige saven, og spilte meg ferdig med episode 1. Da funker det selvfølgelig ikke å starte på episode 2, og en av utviklerene fra telltale-forumet anbefalte å reinstallere Steam. Voilà; ingen av savene funker nå.

Fan-fucking-tastic. :doh:

Siden jeg fikk spenn i dag gikk jeg ikke å kjøpte Halo 4, men coppa Way of the Samurai 4 for det er sånn jeg ruller. Det er da nok en sankasse i serien hvor man over noen dager skal avgjøre framtiden til en liten japansk by og dille veldig mye rundt. Denne gangen foregår det en del år fram i tid, i 1855 i en by sørvest i det gloriøse riket. Her har en haug med vestlige folk slått seg ned og såklart introdusert dampskip, kanoner og staselige hatter. Som vanlig har man flere faksjoner man kan alliere seg med, engelskmenna, myndighetene eller banditter som ikke liker utlendinger. jeg liker heller ikke snobbete engelskmenn så jeg gikk såklart for de siste.
Gameplayet er veldig likt 3 og det passer fint siden det er det beste i serien. Man har diverse minigames og småoppdrag man tjener penger på og hovedoppdrag som driver storyen. En fordel denne gangen er at hovedoppdrag nå staves ut i en tidslinje etterhvert som man spiller så i motsetning til tidligere spill skal det litt til å gå glipp av happenings. Desverre døde jeg litt for tidlig på dette runnet når jeg og bandittene angrep den britiske marinen for å ta livet av en engelsklærer som våget å sette fot i byen vår for å starte en skole. :argh:
Andre ting jeg gjorde i spillet var å drepe diverse roniner siden ingen ser ut til å bry seg om dem, jeg leverte brever for kjærlighetssyke dotter og sparket istykker kasser ved kaia. Det siste gikk til helvete så jeg ble slengt i fengsel og så torturert. Torturen gikk ut på at jeg ble hengt over en metallblokk med bål under seg mens ei dame daska meg med teppebanker...
Jeg fikk ikke testa ut det mest innfømøse minigamet ennå hvor man etter å sjekke opp ei dame skal snike seg inn i huset hennes om natta, forbi diverse familiemedlemmer og så ha seg med henne i mulmen og mørket. Det er akkurat så suspekt som det høres ut.
Designing av samuraien ens er også tilbake og heldigvis er ikke stash man kan sette på ham så dyrt denne gangen. Jeg flasha en fin kimono med fiskestang og sakeflaske i beltet samt to masker man egentlig skal ha på huet som jeg satte på skuldrene for det ser fett ut.
Er litt skuffa over at de har fjerne instant kills fra forrige spill, men de har bytta det ut med et meter man bygger opp i kamp. Når det er halveis eller mer kan man aktivere en bananas mode hvor man stort sett dreper alt. Når denne er over får man en jævla fet cutscene hvor de som mista alt livet underveis dør samtidig mens man setter sverdt tilbake i slira. Veldig sånn de gjør i samuraifilmer så dette funker forsåvidt fett.
Så ja, samuraier eier alltid og denne gangen kan man være totalt dick å skaffe seg gønner så da vet dere hva målet mitt er. =D

TheNormalGeek

også kalt Anders
Jeg spiller Hallo4 (Mitt første møte med Hallo serien) and i like it really much.
Mega superduper storyline spoiler (Tulla, er bare noe random, eller er det? hehe)

Jeg suger i Hallo