Strategispill

Jeg liker StarCraft, WarCraft og Red alert, og det originale AoE.
StarCraft har stilfull grafikk, fantastisk lyd og er skremmende balansert. Warcraft er, vel, Warcraft. Red Alert er en klassiker, og Age of Empires var det første strategispillet jeg prøvde. :tommelopp:

Red Alert: 2! Det eier totalt! :tommelopp:

AoE 1&2
StarCraft
WarCraft 2
WarCraft 3: TFT <-ER ALLER BEST.
WarCraft 3: RoC
Command & Conquer<- Det skrives IKKE commando
Command & Conquer: Red Alert(må ha med aftermaht pakken hvis 1`ern skal bli noe gøy, kjøre rundt med tesla tanker)
Command & Conquer: Red Alert 2
Command & Conquer: Tiberian sun<-egentlig DRIT kjedelig, men ok tidsfordriv.
Command & Conquer: Generals<-samme som med TS
Command & Conquer: de-jeg-har-glemt hvis det er noen da.

MEN...WarCraft er BEST!
Husker jeg koste meg som orcs i War2 og slakta humans, i War3 derimot har jeg totalt "konvertert" til Undead.

StarCraft for meg, uten tvil.
C&C: Red Alert og C&C kommer også høyt opp.

Gleder meg til Battles for Middle Earth (er det det heter, sant?)

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Opprinnelig skrevet av Lutarez@30.05.2004, 22.45
StarCraft for meg, uten tvil.
C&C: Red Alert og C&C kommer også høyt opp.

Gleder meg til Battles for Middle Earth (er det det heter, sant?)
Battle for middle earth.

*henger meg på den nye rettskrivnings bølga, på et vist emne i generelt forum*

StarCraft! <---------- Tidenes strategi.
Command & Conquer <---------- Ufattelig kult
Red & Alert <---------- Uffatelig kult
WarCraft II <----------- Paladin Level 8 :ninja: og Blizzard :trollmann:

Det finnes flere bra strategispill, men disse fire synes jeg skiller seg ut.

Age off Empires:Conqirors ecspension er definitift det beste strategi spillet. Er samme konsept som 2-ern, bare at det er mye mer utvalg av folk og produssere
-mange nye bygg
-nye oppdrag
-Og bedre multi-player greier online.

Hell rått spill! Blir aldri lei \m/

Master of Orion 2 (PC)
Command and Conquer 1 (PC)
Hertzhog Zwei (SEGA Genesis)
StarCraft (PC)
Alle disse spillene krever tenking. Jeg misliker såkalte "strategispill" som går ut på å spamme flest mulig units. Slik som Red Alert 2.
C&C hadde noen morsomme bugs :)
  • 1. Man kunne selge et turret, kansellere den i siste øyeblikk men likevel få pengene og et par soldater. Rask måte å bli rik på.
    2. Granatkastere kunne kaste granater hvor som helst på brettet. Bare vent til granatene er i luften, avvelg granatkasterne og klikk et sted på radarkartet, og så fløyg granatene dit.
    3. AIen skjønte seg aldri på vegger hvis den var innestengt. Dermed kunne man bygge AIen inne, og så lage turrets og diverse forsvarsverk midt i basen.
edit: skriveleif. Hertzhog Zwei er selvsagt på Sega genesis (sega megadrive)

Noen som har spillt Rise of nations her?

Er ganske glad i strategi spill og skal kanskje kjøpe/laste ned det her.

Det har jo fått 9.0 på gamespot og det er det ikke mange spill som får.
Det ser jo veldig bra ut, særlig med Thrones and Patriots packen.

SHDR

Gullmedlem
Det ser helt panzerhomo ut i mine øyne. Vel bruker det Generals-motoren, men alt som er blitt vist av det ser veldig lite taktisk og med fokus på at ting skal se ut som filmen heller enn at spillet skal være bra. Ikke forvent dere noe StarCraft nuh. Det forrige LOTR-strategispillet var skrekkelig, og det er ingen indikasjoner på at dette nye behandler navnet noe bedre. Har dere sett det nye WarHammer-spillet? *DET* ser ut til å gjøre noe litt nytt og spennende med den etterhvert dødelig kjedelige RTS-genren. LOTR ser absolutt ikke ut til å gjøre annet enn å tilfredsstille EAs markedsføringsavdeling og Board of Directors.

Age of Empires 2 er min favoritt. Men føler jeg for extrem-strategi, spiller jeg Sudden Strike 2 eller Blitzkrieg. Gleder meg som en unge til Afrika korps vs. Desert rats.

Ellers Generals bra, samme kan sies om Starcraft og Warcraft III.