Generelt om Xbox 360

Var det nå jeg skulle si at jeg har prøvd dritet? Så spør dere hvordan det var, og jeg sier at jeg kun prøvde PGR3, Kameo, DOA og PDZ? Så spør dere hvordan de forskjellige spillene var, så sier jeg at det kun var demoer som ikke var ferdig utviklet engang men det var som forventet: To hakk bedre grafikk og to hakk bedre gameplay. Også kommer jeg med en påstand om at det ikke var noen orgasmisk opplevelse. Ja, jeg tror det må være noe slikt som skjer.

Så spør dere hvordan i helvete jeg klarte å prøve Xbox 360, og beskylder meg for løgn. Standard.
Jeg vant forøvrig også en billett til å prøve Xbox 360 i Oslo 6. November. Nå kommer det spørsmål om hvordan jeg klarte dét også, og dere beskylder vel meg for løgn der også.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja, det er typiske Spillegal-tendenser du beskriver der, Insty. Alle beskylder hverandre for løgn i hytt og pine. Men jeg er vel bare misunnelig jeg, eller hva? :D

Nettopp. ^_^

<div class='quotemain'>
Nuh har jag førhandsbestilt Xbox 360.
[/b]
Nice :D Gleder meg som en liten unge...
[/b][/quote]
Jeg gleder meg også som en liten unge. :D Nå er det en dag og en måned siden jeg bestilte min fra MPX.
Må vel snart også forhåndsbestille et spill. Skal først se på diverse nettsider etter anmeldelser av 360-spill når den har Nord-Amerikansk utgivelse.

D

Deleted member 1518

Gjest
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Nuh har jag førhandsbestilt Xbox 360.
[/b]
Nice :D Gleder meg som en liten unge...
[/b][/quote]
Jeg gleder meg også som en liten unge. :D Nå er det en dag og en måned siden jeg bestilte min fra MPX.
Må vel snart også forhåndsbestille et spill. Skal først se på diverse nettsider etter anmeldelser av 360-spill når den har Nord-Amerikansk utgivelse.
[/b][/quote]

Samma her men er ganske så sikker på at det blir Kameo og Perfect Dark Zero på meg i første omgang.

Jeg likte ikke så godt kameo-demoen jeg spilte, men for all del; Et helt greit spill.

Jeg gjør oppmerksom på at dette bare er rykter, men synes det var litt spennende likevel:

23 Xbox 360 games to be revealed in 2006

Avalon

From: Climax
Out: Early 2007
What we know: Cars and boats and planes. With big guns. Online. In development for yonks and playable at Climax HQ, Xbox World 360 was the first magazine in the world to publish a screenshot from the game - a game that will bring the rusty 'vehicular combat' genre back from the scrapyard, and buff it up with a unique twist - a twist that is still to be revealed...
See 360's power in... the swooningly lifelike surfaces and lighting, the specialty of Climax development tool Tomcat.

BC

From: Lionhead
Out: 2007
What we know: We asked Peter Molyneux to his face if this Flintstones-'em-up is back on after being 'suspended' last October - and he just couldn't say no. This will be a standout (and likely exclusive) 360 game: you in the shoes of an early human tribe, punching dinosaurs and fending off creatures trying to knock **** Sapiens off the evolutionary tree. Ambitiously, every rock, tree and flaming stick will be interactive - and LIVE support is a cert.
See 360's power in... Groundbreakingly realistic fire that engulfs man, meat, tree and T-Rex.

Bioware Game

From: Bioware
What we know: the rumours that proceeded the new Bioware title (Unreal Engine plus role-playing) points to the newly announced 'Mass Effect'. However there's also another game deep in development in Canada - and it's not 'Jade Empire 2'.
See 360's power in... Bioware's ability to craft a snaking winding, fully blown story.

Brute Force 2

From: Digital Anvil
Out: 2006
What we know: An admission: we're not sure if Digital anvil's secret project, which we know they've been working on since the year dot, is a sequel to their meaty master-blaster of '03. And we're unsure when they'll be done (although, as they were still recruiting 360 coders back in April 2004, it's a while away). But, like a spleen, we know it's there.
See 360's power in... The tasty trillion-player squad based LIVE multiplayer.

The Chronicles of Riddick 2

From: Starbreeze
What we know: One of the worst kept, secrets in the development world thanks to Vin Diesel himself confirming its existance, our spies tell us Swedish coders Starbreeze are hard at work on this, though the game will likely come after the release of comcic book license 'The Darkness'.
See 360's power in... Open air enviroments set away from the prison of the first game.

Fable 2

From: Lionhead
Out: Christmas 2007
What we know: Beans spilled everywhere courtesy of Microsoft employee Shane Kim, who admitted Fable 2 has been on the go since April. This is Big Blue Box's opportunity to bring us what they didn't in Fable the first: truly open-ended adventuring, a more realistic ageing proces - and a story that "lasts longer than 25 minuts", to quote one disgruntled Xbox World reader.
See 360's power in... The ability to map your own face to your character via the 360 Live Camera.

GTA 6

From: Rockstar
What we know:
See 360's power in...

Half-Life 3

From: Valve
Out: 2008
What we know:
See 360's power in...

Forza Motorsprt 2

From: Microsoft
Out: Christmas 2006
What we know: Another rip-roaring sequel confirmed, with at least ten months development work behind it already. 'Forza 2' will out-LIVE even 'Gotham 3' - when you hear talk of planet-wide tournaments with real cash prizes, 'Forza' seems the best bet for such decadence. Microsoft will very likely open its fat wallet to draw level with the rollcall of manufacturers and vehicles from 'Gran Turismo' too.
See 360's power in... 500 Turtle Wax canisters' worth of next-gen chassis sassiness. Broom broom indeed.

Halo 3

From: Bungie
What we know:
See 360's power in...

Hitman 5

From: Io Interactive
Out: Late 2006
What we know:
See 360's power in...

Man With No Name Games

From: Eidos
What we know:
See 360's power in...

Jade Empire 2

From: Bioware
What we know:
See 360's power in...

Ninja Gaiden 2

From: Tecmo
What we know:
See 360's power in...

Outrun Coast 2 Coast

From: Sega
What we know: Whether that's its final title name, only Makoto Osaki's brain knows. But with Sega firing out public trademark applications using just that title, you join the club of people who know that The Big S are working on a third instalment of the revered franchise - which like 'Outrun 2', will hit arcades first, then get shunted over to the 360 for your pleasure.
See 360's power in... Massive online modes to match 'Gotham' and 'Forza 2'.

Pro Evolution Soccer 6

From: Konami
What we know:
See 360's power in...

Rallisport Challenge 3

From: Digital Illusions
What we know:
See 360's power in...

The Sims 3

From: Maxis
What we know:
See 360's power in...

Splinter Cell 5

From: Ubisoft
What we know:
See 360's power in...

Star Wars: Knights Of The Old Republic III

From: Obsidian
What we know:
See 360's power in...

Turok Next

From: Buena Vista
What we know:
See 360's power in...

Unreal Tournament 2007

From: Epic
What we know:
See 360's power in...

WWE Wrestlmania 360

From: THQ
What we know:
See 360's power in...[/b]
Håper ryktene om at BC vil få se dagens lys likevel(det ble tidligere lagt på is), er sanne.

Jeg likte ikke så godt kameo-demoen jeg spilte, men for all del; Et helt greit spill.
[/b]

Spiller du Live fortsatt? Skal ha 360 og Live? :)

Og en ting jeg lurer på...sugde Perfect Dark eller var det helt greit...Vet du testa en demo, men vil bare høre hvordan førsteinntrykket var.

Jeg gjør oppmerksom på at dette bare er rykter, men synes det var litt spennende likevel:
23 Xbox 360 games to be revealed in 2006
[/b]
Håper ryktene om at BC vil få se dagens lys likevel(det ble tidligere lagt på is), er sanne.
[/b]
19 av spillene er oppfølgere. :p

Jaja, jeg sier ikke nei til Halo 3 og Pro Evolution Soccer 6.

Må si jeg gleder meg utrolig til Halo 3 og KOTOR III og ikke minst Half-LIfe 3, bortsett fra det sistnevnte er en god stund unna lansering.

<div class='quotemain'>
[/b]

Spiller du Live fortsatt? Skal ha 360 og Live? :)

Og en ting jeg lurer på...sugde Perfect Dark eller var det helt greit...Vet du testa en demo, men vil bare høre hvordan førsteinntrykket var.
[/b][/quote]

Jeg har live, men spiller sjeldent. Jeg skal ha 360 etter hvert. Skal se om jeg får til jul og slikt. Noen venner kommer jo uansett til å kjøpe, så jeg lider ingen nød. Skal jeg være ærlig prøvde jeg ikke PDZ, men en venn ble forelsket i det. Det virket rimelig bra. Forøvrig vil jeg rette på meg selv om det jeg sa om Kameo. Kameo ikke det jeg vil betrakte som et førstespill utifra de to brettene jeg prøvde. Jeg føler at det kun funker på co-op, men nå vet jeg ikke om det er enplayermodus på det heller (Herregud, jeg burde følge med mer).

Jamen så koselig da....hmm...mistet litt lysten på alt som heter spill...begynner og nærme seg et halvt år siden jeg spilte en skikkelig runde på live. For håpe 360 gjør at jeg får litt lyst på spill igjen.

Det er faktisk blant de aller første 360 spillene somble avdukket offisielt, men senere har det vært utrolig lite infomasjon om det. Det kommer foressten til pc også...

Kilik

Lokal moderator
Kom på noen flere...

-Sega droppet sin tidligere konsoll (Saturn) over et år før konkurrentene.
-MS droppet sin tidligere konsoll (Xbox) over et år før konkurrentene.

-DOA2 (opprinnelig) eksklusivt til Dreamcast.
-DOA4 eksklusivt til Xbox 360.

-Eksklusivt Bomberman-spill: Bomberman Online
-Eksklusivt Bomberman-spill: Bomberman: Act Zero

-Final Fantasy VIII (PS1) kom ut samme dag som Dreamcast.
-Dragon Warrior VIII (PS2) med Final Fantasy XII-demo kommer ut samme dag som Xbox 360.

-Dreamcast har litt svakere hardware enn PS2, men bedre utviklingsverktøy.
-Xbox 360 har litt svakere hardware enn PS3, men sies å ha de beste utviklingsverktøyene.

-Dremcast-lanseringen var en flopp i Japan, men suksess i USA.
-Xbox 360-lanseringen blir en flopp i Japan, men suksess i USA.

Uansett: Dreamcast ble ingen mainstream-suksess først og fremst fordi EA, verdens største utvikler, ikke støttet dem. Kan også ta med at N64 levde i beste velgående på den tiden, mens GC gir Xbox 360 langt svakere konkurranse.

November 7, 2005 - We've been eagerly counting down the launch of the Xbox 360 at IGN for some time now, and now it appears that Microsoft is going to end the countdown in style with Xbox 360: Zero Hour.

At sunset at an Area 51-like "undisclosed" location in California's Mojave Desert on November 20, the Zero Hour launch party will kick off more than 30 hours of 360 bliss. We're talking more than 500 gaming stations with high-definition monitors and the entire library of launch games. We're talking the first look at Xbox Arcade and the first ever 32-player death match on Perfect Dark Zero over Xbox Live. Did I say bliss? Zero hour will literally run until zero hour -- 12:01 am on November 22, the official launch date of the Xbox 360.

Also included will be some live-action demos of some unreleased titles like the greatly anticipated Gears of War. Microsoft is being quiet on what other titles will be on display at Zero Hour, but there should plenty of pleasant surprises.

Instead of hosting Zero Hour in glitzy Hollywood, Microsoft chose the Mojave desert to give the event a futuristic "Area 51" feel and to ensure that 360 is the star. That's not to say there are no VIPs in attendance. Along with live music from SoCal rockers Louis XIV, Microsoft bigwigs J Allard and Peter Moore will make an appearance.

"Our goal with the launch event is to reward the gamer by creating the ultimate Xbox 360 oasis," said Moore. "Gamers at 'Zero Hour' will have bragging rights to say 'I spent over 24 hours at the epicenter of the gaming universe, and I was among the first generation of the next generation of gaming.'"

IGN has managed to get its hands on 200 tickets to be given to 100 lucky winners and their friends. For a chance to be among the first gamers in the world to experience the 360, check back at IGN.com throughout the day on November 10 to register. Winners don't have to worry about standing in line at midnight to purchase the 360. Best Buy will be on hand to sell the console and accessories.

There's no word yet on where winners will sleep, but at Zero Hour, who's thinking about sleep? We're not. If you win, neither will you.

Kilde: IGN