Generelt om Xbox 360

Høres utrolig spennende ut. Hadde vært spennende å få vært med på noe slikt, det må jeg ærlig innrømme. Satser på at mange har meg seg kamera og slikt, og får filmet litt. Håper spesielt å få se mer av Gears of War, som det har vært stille rundt nå i en liten periode.

Kilik

Lokal moderator
Det ser ut til at Xbox 360 blir en stor mangelvare på lanseringsdagen, og heller ikke de som har forhåndsbestilt er sikret en konsoll: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/09/448855.html

Ellers rapporterer Offical Xbox Magazine om at bare 50.000 units vil bli klare til lansering i UK. Dette i et land med 60 mill. innbyggere. Oversatt til norske forhold betyr nok det at bare 3000-4000 Xbox 360 er klare til lansering her i lille Norge.

Oi. Tror hvertfall jeg får min på lanseringsdagen, med tanke på at jeg bestilte den to måneder før utgivelsdatoen fra MPX.no.

Klikk her

Gode nyhter for Halo tilhengere, for Bungie har akkurat kommet ut med info som bekrefter at Halo 1 og 2 vil se betraktelig bedre ut på Xbox 360. 720p og FSAA er nøkkelordene.

Sammenligningsbilde:

Vanlig 480p:

Med 720p og FSAA:

Multiplayer vil se bedre ut:

Og til slutt, Halo: Combat Evolved

Dette betyr at de med HDTV vil få en meget stor fordel på onlinespilling?

D

Doctor Downs

Gjest
Dritt. Begynner kanskje aa bli paa tide aa bestille eller faa noen til aa kjoepe med en for meg hvis jeg vil ha en i jula, da...

Bare for aa faa friska opp, hva er det vanlige norske utsalgsprisen paa de to Xbox 360-pakkene og hvor er de billigst?

2590,- for Core-utgaven, og 3390,- for den vanlige/bra (or whatever) utgaven.

Vet ikke om du får dem noe billigere enn dette ved lansering, spesielt ikke hvis det er så stor pågang.

Har nettopp vørt og bestilt en pakke til 4390,- eller noe i den duren. Er ikke sikker på hva jeg får med egentlig, men det hørtes hvertfall bra ut det han kisen på EBgames sa.

Anyway, rakk ikke den førte ladningen (2 Desember) så jeg får den 16 Desember istedet. Spør du meg så er dette bedre, siden da har jeg spart opp flere penger, og kan kjøpe med noen ekstra spill til lanseringen.

Du har betalt nesten 4400,- uten å helt vite hva du har brukt pengene på? Det er hva jeg kaller å kaste penger ut vinduet ...

Hva om du bare får med drittspill?

Regn med at det er den «gode» maskinen da - jeg tror ikke du måtte ha betalt så mye for Core-utgaven. ^_^

Det ser ut til at Xbox 360 blir en stor mangelvare på lanseringsdagen, og heller ikke de som har forhåndsbestilt er sikret en konsoll: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/11/09/448855.html

Ellers rapporterer Offical Xbox Magazine om at bare 50.000 units vil bli klare til lansering i UK. Dette i et land med 60 mill. innbyggere. Oversatt til norske forhold betyr nok det at bare 3000-4000 Xbox 360 er klare til lansering her i lille Norge.
[/b]
De sies nå at tallet på 50 000 var en trykkfeil, og at det faktiske tallet er 500 000 maskiner til lansering i UK...

Kilik

Lokal moderator
Heller ikke Splinter Cell-spillene, Burnout-spillene, Soul Calibur II, Panzer Dragoon Orta og Psychonauts er med på lista. Uansett langt høyere kompabilitet enn jeg hadde regnet med, og ettersom man kan oppdatere emulatoren over Xbox Live (evt. fra Xbox.com), vil man forhåpentligvis oppnå full kompabilitet etterhvert.

Ellers er en oppfølger til Jade Empire bekreftet.

Kilik

Lokal moderator
Total Games er ute med sine første X360-anmeldelser. Call of Duty 2 fikk 94 %.

"The first thing to note is that even when the console game is running side by side with a top of the range PC version, outputting in as high-resolution as it can muster, the 360 version has the edge visually. Perhaps this will change as graphics cards evolve, but for now, the console game runs more smoothly, has far quicker load times, and looks generally better than its poor home computer cousin".[/b]
Ikke dårlig av en konsoll til 2.600 kr., omtrent like mye som et high-end grafikkort koster...

SHDR

Gullmedlem
Gode nyhter for Halo tilhengere, for Bungie har akkurat kommet ut med info som bekrefter at Halo 1 og 2 vil se betraktelig bedre ut på Xbox 360. 720p og FSAA er nøkkelordene.

Dette betyr at de med HDTV vil få en meget stor fordel på onlinespilling?
[/b]
Det som iallfall er sikkert, er at det der var ekstremt lite representative bilder. Look! It's widescreen! Obviously, you know, all stretched out and stuff because it's NOT widescreen, but it's widescreen!

Sheesh.

Jeg tipper at Halo 2 på x360 ikke vil kunne spilles Live mot den vanlige Xbox-versjonen. Enkel løsning, og et viktig incentiv for alle de fanatiske Halo-fantastene som har laget sitt eget lille mini-CS på Live til å oppgradere konsollen sin til x360. MS har nok tenkt på alt.

TeamXbox - 214 bakoverkompatible spill

Så vidt jeg har forstått er ikke det tallet offisielt bekreftet enda. Så har det begynt å dukke opp flere anmeldelser:

Call of Duty 2

The first thing to note is that even when the console game is running side by side with a top of the range PC version, outputting in as high-resolution as it can muster, the 360 version has the edge visually. Perhaps this will change as graphics cards evolve, but for now, the console game runs more smoothly, has far quicker load times, and looks generally better than its poor home computer cousin. This means that visually, Call of Duty 2 is absolutely jaw dropping, especially when it's played on a high definition Widescreen TV[/b]
Need For Speed Most Wanted

As our first full Xbox 360 racing game review, Most Wanted has nothing to live up to other than expectation. The trouble is, with the likes of Project Gotham Racing 3 and Test Drive Unlimited looking pretty awesome - that level of expectation is very high - and this latest Need For Speed adventure doesn't quite have the weight to match it.[/b]

Var å sjekket på EB games idag om jeg faktisk får maskina mi den 2 desember. Jeg var nesten på toppen av lista så den er i boks....phuu... :)

Forandret til en bundle like godt også...2 spill(Project Gotham Racing 3 og Kameo),maskina med HD,esktra kontroller og 12mnd Live til 4990,-

Koster å være kar.... =D