Jeg har spilt DRIV3R en stund, og jeg må si at det er en av de aller mest dysfunksjonelle spillene som noensinne er blitt hypet. Vi snakker skikkelig Rise of the Robots-klasse her. Du kan like det så mye du vil, det er helt utrolig drøyt å skulle selge det spillet til full pris, og det er IALLFALL helt drøyt å lyve for pressen for å få disse til å justere opp scoren på spillet. Eurogamer syntes det samme som Rune i VG syntes: nemlig at spillet er en fornærmelse. Det er respektløst og hinsides umodent å slippe et spill i en så grim tilstand som det DRIV3R var i. Se for deg at du stikker på kino, og ser at bluescreenene er dårlig klippet ut, at 3D-modellene i effektene clipper gjennom gulv og hverandre, og til slutt bare stopper filmen fordi de ikke greide lage noe mer på den.
Det passer ikke noe sted. Forøvrig tror jeg DRIV3R kan, i likhet med Enter The Matrix, ha hatt en svært negativ innflytelse på bransjen som helhet. Alle vet om DRIV3R og Enter the Matrix. Og nesten alle som har spilt det synes det var stusselige greier. Gir det et godt inntrykk av videospill som interessant og god underholdning? Lokker det til å spille flere spill? Jeg ville ikke vært her i dag om spillene jeg begynte å spille for så mange år siden var like elendig utført som DRIV3R. Det er ikke det verste spillet noensinne, men det er et høyprofilspill, en potensiell ambassadør mellom spill og et større publikum, og denne ambassadøren spyttet i vinkaraffelen, og bæsjet i akvariet. Slik oppfører man seg ikke.