Killzone

Opprinnelig skrevet av Shadar@01.12.2004, 18.46
Ikke GoldenEye, iallfall. Det er det eneste rådet jeg kan gi deg. Killzone har fått blandede kritikker. Hva med å plukke opp det noe aldrende, men stadig meget gode, Time Splitters 2? Det er moro, det er garantert billig, og det hakker iallfall ikke like mye som 90% av alle andre konsoll-FPS-er om dagen. Og, ja. Det er fete multiplayermuligheter på det, blant annet cooperative single-player.

Go get it, boi!
144558​

et spill som inneholder apekatter med minnigun for autmatisk to tommeler av meg

Opprinnelig skrevet av Bad Mongo@02.12.2004, 00.51
For å linke på ts2 må du enten bruke nettverksadapter eller kjøpe en link kabel av meg
144875​
Den skal jeg vurdere. Hvor mye skal du ha for kabelen? Når jeg tenker meg om, trenger jeg to av dem, faktisk. Du har vel ikke tilfeldigvis noen anelse om hvor jeg kan kjøpe?

Opprinnelig skrevet av ak74u+02.12.2004, 16.23-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@01.12.2004, 18.46
Ikke GoldenEye, iallfall. Det er det eneste rådet jeg kan gi deg. Killzone har fått blandede kritikker. Hva med å plukke opp det noe aldrende, men stadig meget gode, Time Splitters 2? Det er moro, det er garantert billig, og det hakker iallfall ikke like mye som 90% av alle andre konsoll-FPS-er om dagen. Og, ja. Det er fete multiplayermuligheter på det, blant annet cooperative single-player.

Go get it, boi!
144558​

et spill som inneholder apekatter med minnigun for autmatisk to tommeler av meg
145105​
[/b]
Hehe...så var det jo snømannen på et flyvende teppe :D

Var er det som ikke er genialt med det spillet? :p

D

Deleted member 91

Gjest
Fenrir, gutten min, ikke hør på Slemme Mongo. TimeSplitters 2 hadde jeg kjøpt til Xbox, hvis jeg var deg. Hvorfor? Fordi det å koble sammen PS2-er er et realt hærk. Man trenger nettverksadaptere og homo-kabler. Med Xbox bruker du bare helt, vanlige nettverksledninger - akkurat som med PC. Det vil si at hvis du bare planlegger å koble to maskiner, trenger du en krysset nettverksledning, ikke noe mer. Skal du derimot koble sammen flere, må du gjøre det samme du gjør med PC:
Bruke en HUB/router/switch-homo, samt én nettverksledning per maskin. Nå, disse nettverksledningene må ikke være krysset - selv om de fleste HUB-er om-krysser de kryssede tilbake.

Høres det slitsomt ut? Vel, hvis du veit hvordan man gjør det med PC-er, så er egentlig alt denne informasjonen ubrukelig, fordi man gjør det samme med Xbox.
Det er egentlig ikke sååå mye mer slit med PS2, bortsett fra at du som sagt trenger nettverksadapter, og noen spesielle ledninger.

Redigert: Nettverksledninger får man tak i overalt. Elkjøp, Clas Ohlson ... de har de overalt. Prisene varierer, men det burde ikke være så veldig dyrt. Men, altså. Du har nettverksledning allerede. Det er samme type ledning som kobler PC-en din til modemet. Veldig stor sjans for at noen av kompisene dine har noen lengre.

Geim ånn, lzm.

Sikker på at man trenger nettverksadapter på PS2? Spillet kom jo ut lenge før den kom ut. Dessuten, fra manualen til PS2-versjonen av TS2:
UP TO 16 PLAYER SIMULTANEOUS PLAY.
An i.Link [IEEE 1394] cable will allow up to sixteen people to play at the same time on a combination of up to four consoles. Please connect the i.Link [IEEE 1394] cable to the i.Link [IEEE 1394].
Er det forresten noen som vet hvor en slik kabel kan skaffes?

en helt vanelig firewire 4 pin i vær ende kabel og en firewire hub

Baronen: Personlig ønsker jeg egentlig å kjøpe Xbox-versjonen, ettersom den klart er kraftigst. Og ja, jeg har koplet opp et PC-nettverk før, så det burde gå som smurt å sette opp et for Xbox også. Men! Verken Klaymen eller han andre har Xbox, og jeg kan stille sikkerhet for at de ikke orker å kjøpe en kun for å spille TS2 over et lokalt nettverk. Så, i bunn og grunn er det nok bare PS2 som kommer på tale -- kjipt som det er. I need some freakin' cables, pipåll!

Opprinnelig skrevet av Shadar@25.10.2004, 18.03
Blæh. Jeg er lei av standardvåpen. Servér meg noe vilt og uvanlig, slik som i Quake-spillene og Duke Nukem 3D. Jeg er lei av stridsrifler, jeg er faen meg lei av hagler og jeg trenger ærlig talt ikke en døv wannabe-pistol til. Jeg er uenig.
123842​
Da håper jeg du har prøvd spillet Armed & Dangerous! En del uvanlig der, og høyst underholdende våpen! Var faktisk derfor jeg, ehh, "skaffet" meg det ;)

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Shadar@01.12.2004, 18.46
Hva med å plukke opp det noe aldrende, men stadig meget gode, Time Splitters 2? Det er moro, det er garantert billig, og det hakker iallfall ikke like mye som 90% av alle andre konsoll-FPS-er om dagen. Og, ja. Det er fete multiplayermuligheter på det, blant annet cooperative single-player.
144558​
Så ikke dette før nå.

TimeSplitters 2 er virkelig ikke spesielt på noen som helst måte. Det er riktignok svært underholdende i begynnelsen, og det er et utendørsbrett som er på høyde med de man finner i GoldenEye, men moroa tar ganske raskt slutt. Jeg gikk i hvert fall lei etter bare noen timer.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Når det gjelder Timesplitters-spillene, så må det sies at singleplayer < multiplayer.

Houseman: Hva vil du så anbefale? Er det noen konsoll-fps du har holdt deg trofast til over lengre tid? Share, baby. Share! Elns.

har selv akkurat kjøpt Killzone, og er stor fornøyd. Selv om jeg er advart over god grafikk, ble jeg alikevell imponert over det som kommer over skjermen. Trodde liksom ikke grafikken til PS2 kom til å toppe Final Fantasy eller Primal, men den slutter aldri å imponere. Alle med en PS2 og respekt for seg selv må ha dette spillet.

Fikk Timesplitter 2 og Killzone samtidig og det beste førsteinntrykket fikk jeg av TS2. Har bare spilt hvert av dem en liten stund, men synes siktet på killzone var mye vanskeligere enn TS2. Synes TS2 fløyt mye bedre enn killzone også, men har ikke spilt killzone nok til å si helt bestemt at TS2 er bedre enn killzone.

Bare vent til at du unlocker noen multiplayer modes og får noen venner over og spiller litt 4 player, TS2 er BØØØØØØØØØST

D

Deleted member 91

Gjest
I second that. :tommelopp:

En venn av meg presterte å slette min 77% save-fil ... :grine:

Ts2 is all about 4 player MP feautring 16 monkey bots wielding miniguns

men killzone er bedre...TS2 er så lett å gå lei av. Vis jeg vil spille multiplayer FPS, så spiller jeg Goldeneye eller Perfect dark.

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av LoCo_nisse@06.01.2005, 10.58
men killzone er bedre...TS2 er så lett å gå lei av. Vis jeg vil spille multiplayer FPS, så spiller jeg Goldeneye eller Perfect dark.
158996​
For det aller første: bytt ut den forpulte avataren før jeg gjør det for deg. Jesus!

For det andre: du drar frem et spill fra 1997 og ett som hakker så mye at det nesten ikke er morsomt en gang for å spille multiplayerspill? Skaff deg Halo 2. That's your four-player deathmatching mayhem! Du kan godt påstå at Perfect Dark og Goldeneye er bedre, men du vil beklageligvis ta feil.

Killzone har jeg hatt ganske lenge nå. Det er fortsatt omtrent like spennende som å bæsje i en bøtte med flytende nitrogen. Urk. At jeg noensinne hadde håp om at dette skulle bli spennende ... joda, det er en kapabel stridssimulator, men det er ikke spesielt morsomt. Dyktig, pent, intenst, kjedelig.